Jeugd Extern

Grand Prix

Elk seizoen zijn er 7-8 grand prix toernooien, waar altijd rond de 150 kinderen aan meedoen. De toernooien worden op een zaterdag of zondagmiddag gehouden en je speelt op een dag tegen 5 andere tegenstanders. De grand prix toernooien zijn de perfecte manier voor beginnende en jonge schakers om veel partijen te spelen en niet te vergeten de helft gaat met een beker naar huis!

Jeugd club competitie

De JCC is een toernooi waarin spelers in viertallen tegen andere clubs spelen in verschillende leeftijdscategorieën. Je start in de regionale voorrondes, waarmee we ons kunnen plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap. In het verleden is Botwinnik meermaals Nederlands Kampioen geworden met verschillende jeugdteams, help jij ons aan het volgende succes?

Persoonlijke Kampioenschappen

Jeugdleden kunnen in hun eigen leeftijdscategorie meedoen aan de persoonlijke kampioenschappen. Je start in de regionale voorronde, waarin je een ticket kan bemachtigen voor het NK. Een leerzame ervaring, ook als je nog niet zo lang schaakt!

Overige Toernooien

Welke toernooien mag jij als enthousiast jeugdlid zeker niet missen? Door het spelen van wedstrijden wordt je steeds beter en je leert ook veel van het spelen tegen betere tegenstanders. Twijfel je of je mee doet aan een bepaald toernooi, vraag je lesgever om advies!

Leuke toernooien

Grand Prix Botwinnik

Elk seizoen organiseren we onze eigen grand prix. Helaas door corona gaat dat dit jaar niet door.

Grand Prix Cyclus

Schoolschaak

Zoetermeer individueel en teams

Jeugd club competitie

JCC-AB

Afgelopen seizoen is ons team 3e geworden in de Promotieklasse van de landelijke AB

JCC-C

Ons eerste team heeft afgelopen seizoen ook landelijk gespeeld. We speelden met veel spelers die voor het eerst mee deden aan de C-categorie, ondanks werden er een aantal mooie overwinningen gedaan.

JCC-D

Helaas viel ons team net buiten de boot voor plaatsing van het NK. Er werd wel beter gepresteerd dan verwacht, dat belooft wat voor aankomend seizoen!

JCC-E

De voorronde van afgelopen seizoen werd post-corona ingehaald, door veel enthousiasme bij de schakers konden we met twee teams meedoen. Dit seizoen 3?!