Yde van Deutekom Clubkampioen 2023

Het heeft even geduurd voordat ondergetekende het verwerkt had dat hij weer in de laatste ronde naast het kampioenschap heeft gegrepen.
In een spannende slotronde wist Yde van Deutekom zich tot clubkampioen te kronen en daarmee heeft hij zijn titel met succes verdedigd.

In de laatste ronde stond Yde nog een half puntje achter, ondergetekende (Rogier) hoefde alleen maar niet te verliezen. Maar na een vreemde openingskeuze wist Yde voordeel te pakken en dit niet meer los te laten. Op het einde werd het nog even spannend, omdat de stelling verschillende trucjes toe liet. Maar Yde bleef rustig en kwam uiteindelijk volgens de engine nooit in de problemen. Een verdiend kampioenschap, waardoor volgende week donderdag Yde achter de tafels zal lopen voor de schaaksimultaan.