Interne competitie van start met grote opkomst

Twee weken geleden ging de interne competitie van start voor zowel de jeugd als de senioren.
We merken dat iedereen er weer zin in heeft, want aan het eind van de avond konden we 29 jeugdschakers en ook 29 senioren leden optekenen.

Bij de senioren kwam de verassing van iemand die uiteindelijk verloor, wat toch niet zo snel gebeurd.
Harmen had de eerste ronde geen gunstige loting tegen een nieuw gezicht op onze clubavond. Promotie lid Henk Noordhoek speelt dit seizoen intern mee bij Botwinnik. Promotie is van speeldag gewisseld (van dinsdag naar maandag) en daardoor zijn er wat promotie leden die nu bij Botwinnik komen buurten. Henk speelt in KNSB 1 van Promotie, dus op papier was Harmen een makkelijke prooi in de eerste ronde. Maar niets was minder waar, het leek er lange tijd op dat Henk zich stug zou bijten in een goed spelende Harmen. Maar in het eindspel bleek Henk toch listiger te zijn dan zijn tegenstander. Beide kunnen met een positief gevoel naar de volgende rondes.

Aanstaande donderdag gaat de interne competitie weer verder. Hopelijk kan de clubavond nog drukker dan die 29 schakers.