Botwinnik doet mee aan Online KNSB Beker

Botwinnik gaat meedoen met een team voor de online Beker competitie. Teams spelen net zoals altijd in een team van 4. Normaal gesproken is dit direct een knock-out systeem, maar dat is dit jaar iets anders. Aangemelde clubs zijn opgedeeld in verschillende poules. Over drie zaterdagen worden de poule wedstrijden gespeeld. Je speelt elke dag tegen twee andere teams, tegen elk team met wit en zwart. Speeltempo is 10 min + 5 sec per zet. De beste 32 teams plaatsen zich na deze drie dagen voor de knock-out rondes.

De sterkte van de teams zijn eerlijk verdeeld, daardoor zitten we ook in een poule met een team uit de meesterklasse! Hieronder onze poule indeling, kijk hier voor de volledige indeling.

Poule F
M     HMC Den Bosch
2A    Sissa
3A    Schaakwoude
3E    Botwinnik
4D    Zuid-Oost United
4J     Maastricht

De beker wordt geheel online op vijf zaterdagen in de middag gespeeld (3 april, 17 april, 1 mei, 15 mei, 29 mei).

We gaan spelen op Tornelo, voor ons ook nieuw, op dit platform kan je elkaar zien terwijl je de partij speelt en is het makkelijker om te zorgen dat er niet wordt valsgespeeld. We gaan het zien! Meer informatie volgt snel, tot nu toe is alles te vinden op https://schaakbond.nl/competitie/online-beker

* De KNSB heeft toch besloten om de Online Beker te spelen op chess.com en niet op Tornelo zoals hierboven eerder vermeld.