Botwinnik schrijft geschiedenis

Trendzetters, dat waren onze vier botwinnik spelers afgelopen donderdag. Samen met de vier uitdagers uit den haag speelde zij de eerste wedstrijd van de nieuwe viertallen competitie van de HSB. Bedoeld voor spelers/clubs die het niet lukken om nog een volledig team van 8 in te schrijven, of voor spelers waarbij de 3e klasse HSB ook al een hele uitdaging is.

En botwinnik schrijft geschiedenis, want deze eerste wedstrijd werd door de thuisclub gewonnen. Snelle overwinningen van Guido en Maarten werden opgevolgd door een knappe remise van Yvo. Die het toeliet dat zijn tegenstander tot een dame promoveerde om daarna direct toe te slaan met eeuwig schaak. De matchpunten waren binnen, helaas moest Jos na een lange strijd zijn meerdere herkennen. Hij had in het spannende eindspel hier en daar kansen op remise, maar een complexe eindspel is niet altijd even makkelijk.

Desalniettemin, een mooie eerste overwinning. Omdat we een volledige competitie spelen, zullen we DD nog een keer tegenkomen. Daartussen volgt nog een wedstrijd tegen Rijswijk.

Ik raad alle andere clubs van de HSB aan zich ook in te schrijven voor de 4-tallen competitie. Dit geeft leden die vaak aan de onderkant van de teamsindeling bungelen de kans om ook extern te spelen. Daarbij is het makkelijker om deze teams vol te krijgen, omdat er maar 4 spelers nodig zijn en iedereen van de club mag spelen, ook al speel je al mee in een 8-tal team. (Het is uiteraard wel de bedoeling om je aan het speelniveau te houden van ongeveer de oude 3e/4e klasse HSB)