In september 2023 starten onze kennismakingscursussen voor volwassenen: "Van thuisschaker tot clubschaker". In 6 lessen worden beginners de schaakbeginselen aangeleerd. Van de loop van de stukken, tot aan het veilig aanvallen en verdedigen van stukken. De kennismakingscursus wordt gegeven op 6 achtereenvolgende donderdagavonden van 19.30 tot 20.15. (Lesdagen zijn: 14 sept, 21 sept, 28 sept, 5 okt, 12 okt en 19 okt)

Kosten zijn 10 euro per persoon voor 6 lessen. Deelnemers krijgen een gratis drankje per avond.

Vanaf september starten wij met schaaklessen voor volwassenen. Elke donderdag zal er een nieuw onderwerp behandeld worden zoals tactieken, openingen, eindspelen en stellingsbeoordelingen. Onze ervaren schaakleraar zorgt ervoor dat de lessen door alle niveaus te volgen zijn. De schaaklessen zijn elke donderdagavond van 19.30 tot 20.15. Daarna kan er meegedaan worden aan de interne competitie.

Schaaklessen zijn voor leden gratis.
Nieuwe leden mogen 3x gratis meekijken bij de schaaklessen.

Als schoolleraar een buitenschoolse activiteit willen organiseren met schaken, maar geen idee waar te beginnen? Onze lessen "Train de trainer" hebben als doel om schoolleraren (basis en middelbaar) in staat te stellen om schaaklessen te geven en een interne competitie op te zetten. In 10 lessen leren de deelnemers de eerste twee stappen van de stappenmethode te geven. Dit is een lesmethode die gebruikt wordt op alle schaakverenigingen in Nederland en helpt beginnende schakers door hun eerste twee schaakjaren heen. (De stappenmethode heeft in totaal 6 stappen)

De "Train de trainer" lessen worden gegeven op de donderdagavond van 20.30 tot 21.30. De lessen worden gegeven van donderdag 19 oktober tot donderdag 21 december.

Deelnemers betalen in totaal 20 euro voor 10 lessen. Iedere deelnemer krijgt ook een eigen lesmethode boek.