Schaaklessen voor volwassenen druk bezocht

Sinds donderdagavond 14 september bieden wij op de vereniging schaaklessen voor volwassenen aan. De animo blijkt groot te zijn, de gezelligheid druipt er vanaf en de strijdlust is te zien op alle borden.

Bij de eerste training zaten er direct 6 cursisten achter de borden. Een mooi aantal om mee te beginnen. Sommige cursisten kunnen al schaken en zien we ook bij de interne competitie, voor andere begon het bij het opzetten van de beginopstelling en loop van de stukken. Al met al zorgen we ervoor dat de lessen zo goed mogelijk op niveau zijn en iedereen een stapje kan zetten.

Afgelopen weken hebben we gedurende de lessen gekeken naar de basis. Zorgen dat alle stukken veilig worden neergezet. Immers is het weggeven van materiaal altijd zonde en de stomste reden om te verliezen. Ook is er geleerd hoe mat gezet moet worden met bepaalde stukken. Koning en toren samen doen we onderhand vloeiend en in een mooi tempo.

Komende weken gaan we langzaam de diepte van ons tactische spelletje in. Dubbele aanvallen, penningen, aftrekaanvallen, noem maar op. Voor de gemiddelde lesgever en jeugdspeler in stap 3 of hoger is het bekend terrein maar het foutloos uitvoeren is natuurlijk een tweede. En wie weet wat daaruit volgt, misschien hebben we wel een toekomstig clubkampioen onder de deelnemers. En anders een winnaar van de B groep gedurende een van de aankomende cycli.

Mocht u nog interesse hebben om aan te sluiten, neem gerust even contact op per mail naar info@svbotwinnik.nl of kom langs op donderdagavond tussen 19:30 en 20:15. Graag bespreken we de mogelijkheden.