Externe competitie komt op stoom

Op zaterdag 16 september is de externe competitie voor Botwinnik weer begonnen. Dit betrof een uitwedstrijd voor het eerste KNSB team. Het werd een zwaar bevochten 4-4 tegen het stugge LSG 3. De gemiddeld 100 extra ratingpunten werden helaas niet omgezet in betere score aan het einde van de middag. Later volgt nog een verslag.

De volgende ronde van de KNSB competitie is op zaterdag 7 oktober. Dan zullen Botwinnik 2 en 3 ook beginnen. Botwinnik 2 mag voor een uitwedstrijd naar Amsterdam terwijl Botwinnik 1 en 3 een thuiswedstrijd gaan spelen in Zoetermeer.

Het derde KNSB team mag het in een streekderby opnemen tegen het vierde team van DD. Voor het eerste KNSB team zal Schaakhuis 1 op bezoek komen.

Schaakhuis 1 was in de HSB competitie ook de eerste tegenstander van ons eerste HSB team. Daar zullen de meeste spelers goede herinneringen aan hebben overgehouden na een mooie 6,5-1,5 overwinning. Eentje die eerder groter dan kleiner had kunnen uitvallen. Laten we hopen dat het vlaggenschip in de KNSB dit kan evenaren.

In de HSB competitie gaat het binnenkort ook beginnen voor het tweede en derde team. Het tweede team begint thuis op 12 oktober tegen DSC 3 terwijl het derde team begint met een uitwedstrijd aanstaande dinsdag bij Rijswijk. We duimen uiteraard voor goede resultaten.

Naast de achttallen zullen we komend seizoen ook met een viertal uitkomen in de HSB competitie. Mocht je het leuk vinden om ook hieraan mee te doen, geef je dat dan vooral nog aan. Dan houden we er rekening mee.