KNSB eindigt in mineur voor Botwinnik teams

Het had zo mooi kunnen zijn, maar beide Botwinnik teams hebben in de laatste ronde van de KNSB competitie het kampioenschap misgegrepen.

Eerst was het de beurt aan Botwinnik 2, zij stonden bovenaan en later bleek dat ze aan een overwinning genoeg hadden omdat naaste belagers niet met genoeg wisten te winnen. Het tweede ging helaas onderuit met 4.5-3.5

Een speelronde later was Botwinnik 1 aan de beurt. Hierbij waren de omstandigheden nog beter. Botwinnik stond bovenaan, een matchpunt los van drie belagers. Helaas, ook deze wedstrijd werd verloren. Zuur was vooral dat tegenstander DSC in de laatste ronde een paar spelers miste, maar daarvoor ineens met veel hogere ratings kwam opdagen. Ook tegen dit versterkte team hadden we gewoon kunnen winnen. Maar het zat er helaas niet in, 5-3 werd er verloren.

Dat betekent dat Botwinnik 1 volgend jaar zich weer mag gaan opmaken voor een strijd in de 3e klasse en Botwinnik 2 weer kampioen mag gaan proberen te worden in de 5e klasse. Mogelijk dat daar ook nog een 3e team bij gaat komen, de aanmeldingen voor de KNSB waren namelijk groot.