K2 speelt de eerste wedstrijd keurig gelijk

Nieuw seizoen, nieuwe kansen.

Uiteraard moet iedereen weer even opnieuw opstarten na een twee jaar hiatus van KNSB westrijden. Bij ons waren wel geteld drie spelers afwezig waardoor het even een geschuif werd onderling in de K teams om tot een 16-tal te komen.

Uiteindelijk zaten wij met z’n achten tegen het 3e van Philidor Leiden; K1 verloor van Philidor 2 in de eerste ronde, dus we waren gewaarschuwd. Meteen aan het begin leek het erop dat Ciro (2) met het spelen van een zet een punt zou gaan binnenhalen, en zo geschiedde (1R-0).

Ondergetekende (1) was uiteraard weer aan het schuiven en na een wat vreemde afruil Frans besloten we tot remise in een eindspel waar bijzonder weinig kon gebeuren (1,5-0,5). Zowel Merlijn als Lucas (3&4) leken mij beiden iets beter in het eindspel te komen, maar na wat mindere zetten mochten beiden een remise noteren (2,5-1,5).

Onderste borden over! Halverwege leek het er een beetje op dat het verkeerd zou vallen. Julian (5) en Leon (7) stonden beiden tegen een aardig mindere stelling aan te kijken, en Peter (6) en Indy (8) redelijk gelijk. Uiteraard zou het K2 niet zijn als dit zo blijft.

Peter verloor vrij plots (2,5-2,5) en Indy besloot zijn iets betere stelling remise te laten eindigen: in zijn allereerste KNSB wedstrijd ooit meer dan prima (3-3)! Het leek er niet op dat Julian en Leon gezamenlijk een punt zouden halen, todat Oskamdini plots met een niet te stoppen dubbele aanval zijn partij besliste! 4-3 en het matchpunt was binnen. Met een kwaliteit en pion minder was het helaas niet aan Leon besteed om er twee binnen te halen. Eindstand 4-4.

Gezien de niveaus in de wedstrijd, meer dan prima! In november naar Amsterdam voor een volle winst!