Botwinnik Beker team 2e na eerste speeldag

Zaterdag 3 april was de 1e dag van de onlien KNSB Beker. In totaal worden er twee speeldagen afgewerkt voor de poulefase. Eindigt het bekerteam in de top 3 dan zijn ze geplaatst voor de knock-out fase.

De resultaten waren als volgt:

1e Ronde 5-3 verloren tegen SISSA
2e Ronde 6-2 gewonnen van Zuidoost United
3e Ronde 5,5-2,5 gewonnen van Schaak vereniging Maastricht

Tussenstand Poule F

Dit zorgt ervoor dat we nu op een 2e plek staan in de poule. Over twee weken op 17 april spelen we de laatste twee poulewedstrijden. Eerst tegen de nummer 1, die spelers hebben uit de Meesterklasse (aai), daarna spelen we waarschijnlijk tegen de concurrent Schaakwoude voor de derde plaats.

In elke ronde speelde we twee partijen tegen dezelfde tegenstander, een met wit en een met zwart. De dag begon slecht, wat na de eerste pot tegen SISSA stonden we meteen 4-0 achter. Dit leken we in de tweede partij helemaal om te draaien, want zo stond het ineens 4-3 met mijzelf nog aan het spelen en inmiddels ook een voorsprong. Helaas was het voor mij geen duidelijke stelling en gaf ik pardoes in tijdnood een volle toren weg.

De tweede en derde ronde gingen voorspoediger, daar standen we in beide partijen na de eerste pot al 3,5-1,5 voor. Inhoudelijk over de partijen moeten we het misschien niet altijd gaan hebben, wat er werd hier en daar wel wat gezwijnd. Vooral door mijzelf. Tussen de partijen door werden we nog aangemoedigd door Stefan en door een aantal cheerleaders in de chat! Het was weer leuk om een ‘competitie’ te spelen, hopelijk kunnen we dat nog een beetje rekken door over twee weken ons te plaatsen voor de knock-out ronde.